Compunere - Colț de natură toamna

O compunere despre toamnă, o descriere a unui colț de natură, mai excat un parc încărcat de frunze uscate, plin de culoare și tonuri calde de toamnă.

Descrierea unui peisaj de toamnă
Anotimpul ruginiu, plin de culoare și farmec a sosit. În drumul său peste pământul încărcat de verdeață, toamna, precum un pictor priceput, preschimbă culoarea peisajului în tonuri calde de galben-maroniu. Atingerea toamnei a preschimbat peste noapte și frumosul parc din apropierea casei mele.

Rânduiți în linie dreaptă, de-a lungul și de-a latul aleilor din parc, stau de veghe zeci de trunchiuri de copaci, care de care mai bătrâni și mai semeți. Frunzișul des al acestora, colorat în auriu, reflectă o culoare gălbuie asemănătoare unor flăcări, astfel încât copacii par niște lumânări aprinse, care luminează aleile pustii ale parcului.

Din trunchiurile puternice ale copacilor, cu scoarță verzuie, se ridică zeci de crengi groase, ca niște brațe de uriaș. Pe acestea se odihnesc pentru o scurtă perioadă de timp frunzele uscate și îngălbenite de vremea rece a toamnei. Coronamentul ruginiu este atât de des, încât razele soarelui, și așa timide, abia răzbesc prin el. La fiecare adiere de vânt, brațele copacilor se mișcă și odată cu ele frunzele încep să cadă într-o ploaie multicoloră. Spre deosebire de o ploaie normală, în care stropii de ploaie se îndreaptă direct spre pământ, ploaia de frunze ruginii este haotică, iar fiecare frunză pare a avea drumul său. Un drum sinuos, precum un dans armonios, care pare fără sfârșit.

Frunzele veștede urcă și coboară neîncetat, de parcă ar fi neohotărâte în care parte să o apuce. Într-un final se așează pe solul zvântat și pe aleele deja îngălbenite ale parcului și încep să formeze covorul ofilit de toamnă. Aleea asfaltată, tristă până mai ieri, acum este veselă și se mândrește cu straiele ruginii cu care este îmbrăcată. Atunci când vântul suflă cu putere, covorul de frunze se undeiește precum un covor magic; se ridică de la sol, se mișcă asemenea unei iluzii, iar apoi revine tăcut pe aleea adormită.

Nici țipenie de om nu se avântă prin aleele pustii ale parcului. Încremenirea este totală, semn că atmosfera de aici nu este prielnică pentru o plimbare. Singurul mușteriu, care cutreieră nestingherit parcul amorțit, este vântul rece de toamnă. Acesta își plimbă răsuflarea rece printre trunchiurile copacilor și împrăștie frunzele care cad fără oprire. Atunci când vântul se oprește, natura împietrește, iar peisajul pare un tablou reușit de toamnă, surprins excelent de pensula unui pictor îndrăgostit de anotimpul jocului de culoare, al luminilor și umbrelor, toamna.

145 de comentarii:

  1. imi plac foarte mult compunerile de pe acest site , spor la munca la urmatoarele

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru compunere

      Ștergere
    2. Thanks for compunere

      Ștergere
    3. mersi pentru compunere <3

      Ștergere
    4. mersi pentru compunere <3

      Ștergere
    5. NU MAI COPIATI COMPUNERILE DE PE TOATE SITURILE,INCERCATI SA LE FACE TI SINGURI PT CA LA TEZE DI EXAMENURI NU O SA MSI PUTE TI COPIA DE PE NUSTIU CE SITE SI ATUNCI NOTA O SA GIE PEMASURA!!! PS. ACESTA ESTE UN SFAT,VA ROG SA L TRATATI CA ATARE

      Ștergere
    6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    7. NU MAI COPIATI COMPUNERILE DE PE TOATE SITURILE,INCERCATI SA LE FACE TI SINGURI PT CA LA TEZE DI EXAMENURI NU O SA MSI PUTE TI COPIA DE PE NUSTIU CE SITE SI ATUNCI NOTA O SA GIE PEMASURA!!! PS. ACESTA ESTE UN SFAT,VA ROG SA L TRATATI CA ATARE

      Ștergere
    8. stii ceva teo tiganas nu esti cineva mare asa ca nu da sfaturi aiurea

      Ștergere
    9. Tiganas, compunerile de pe net sunt o sursa buna de inspiratie.

      Ștergere
    10. ms mult pentru compunere... m-am inspirat.. nu ai pic de graseala de ortografie! te pup dulce papa..

      Ștergere
    11. supper ma-m inspirat mult

      Ștergere
    12. ar trebui ca multi dintre noi sa faca compunerile mai intai din cap,iar apoi sa adauge sau sa inlocuiasca unele expresii simple cu altele mai frumoase
      daca copiem (asta pentru toti)nu invatam nimik
      eu va ofer acest sfat...dar voi sunteti in masura sa alegeti ceea ce credeti ca este mai bine
      oricum este frumoasa compunerea si poate sa te ajute sa dezvolti propria compunere facand-o mult mai frumoasa
      sper ca nu am deranjat pe nimeni cu acest comentariu
      :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Scrie tu alta mai buna , sa vedem noua ne place !!!!

      Ștergere
    2. Esti un fraier .

      Ștergere
    3. Foarte buna copunerea am luat 10 :)))))

      Ștergere
    4. Foarte buna copunerea am luat 10 :)))))

      Ștergere
    5. da normal ca iei 10 ca e foarte buna

      Ștergere
    6. sugi pula maa daca nu e buna compunerea cap facut din coaie .

      Ștergere
    7. Stii ca ma-ta a facut compunerea nu???

      Ștergere
    8. cap de pula ce esti compunerea e super

      Ștergere
    9. nu e cine stie ce dar imi place

      Ștergere
    10. e foarte draguta , dar eu nu pot sa o copiez de aici ,deoarece eu sunt o eleva buna si doamna diriginta stie toate site.urile si daca m.ar prinde ... mai bine o facem din cap pt ca toti suntem capabili !! :-*

      Ștergere
    11. Este o compunere foarte frumoasa.Nu stiu cum sa nu iti placa o asemenea compunere.Eu cred ca tu cauti ceva pentru matematica dar din cauza *inteligentii* tale ai ajuns la romana.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. tu poti sa faci una mai frumoasa?

      Ștergere
    2. Ă,da este o compunere minunată.
      Este foarte frumoasă.
      Anonim:de ce este Urâtă Compunerea?/:)
      Eh,fiecare cu parerile lui.:))

      Ștergere
    3. E o compure fermecătoare de frumoasă

      Ștergere
    4. frumoase compuneri frate

      Ștergere
    5. este o compunere superba si prea frumoasa pentru cei care o simpt.

      Ștergere
    6. auzi asta "simpte" compunerile. maaaa omule ti-ai uitat gramatica acasa "simptitu'le"

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Ce n00b cum sa fie prea lunga ma da ce e poezie?

      Ștergere
    2. pai nij scurta nu e buna :))

      Ștergere
    3. bai sa va fie clar la toti cine a fc aceasta compunere este un autor inascut si este foarte frumoasa succes in continuare

      Ștergere
    4. auzi noob :))))))
      problema la aceasta compunere sunt cuvintele banale si exprimarea ... ca a unui copil care spune exact ce vede.

      Ștergere
    5. poate prea explicita... explicatii prea detaliate.

      Ștergere
  5. Sunteți proști bâtă,mă! @Anonimule De ce te plângi că e prea lungă?Vrei compunere moka și te plângi că e lungă?Tu nu ai cap?Nu poți lua doar câteva idei din tot textul? Trebuie neaparat să-l scrii pe tot!?
    Dar...na așa-i românul!

    Un site excepțional! Keep up with the good work!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo pentru comentariu !

      Ștergere
    2. E foarte frumoasa . Nu toti o inteleg :-j

      Ștergere
  6. Super, n-am cuvente sa explic cîte imagini fascinante mi-au trecut prin cap cînd am citit acest text meditativ

    RăspundeţiȘtergere
  7. superba compunere........!!

    RăspundeţiȘtergere
  8. faina compunere spert sa primesc zece :))

    RăspundeţiȘtergere
  9. E mijto compunerea bv tie:X

    RăspundeţiȘtergere
  10. Ms o sa iau un zece asa la bascaleala thnx:X:P

    RăspundeţiȘtergere
  11. este superba compunerea!!! :))

    RăspundeţiȘtergere
  12. Este perfecta . Multumesk foarte multtt! :* :)

    RăspundeţiȘtergere
  13. frumoasa compunere,cu atatea figuri de stil,imi face placere sa o citesc

    RăspundeţiȘtergere
  14. mda..faina :) imi place !BAFTA in continuare !

    RăspundeţiȘtergere
  15. e faina si lunga cum trece cu figuri de stil imagini artistice iar cei care se plang ca e prea scurta-lunga is de aia ce nu iau mai mult de 6 si le e lene sa scrie sau sa scoata doar anumite idei

    RăspundeţiȘtergere
  16. foarte frumoasa compunerea :x:x

    RăspundeţiȘtergere
  17. ma ajutat sa mi fac tema ,,merc!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  18. La clasa a VIII-a este de nota 6

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la clasa a VIII LA noi iei doi de 10

      Ștergere
  19. Este o compunere frumoasa,te-ai aprofundat prea mult pe descrierea padurii,puteai sa spui si despre campie dar dupa parerea mea este foarte bine si asa.

    RăspundeţiȘtergere
  20. este cea mai urata compunere imi bag ... in ea
    !!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. =)))).Pfff ce bmizerabil om . Cum poti sa spuii ca ee urata compunere ?????
      :O:O:O:O:O:O X_x

      Ștergere
    2. ba cuc bagamias pula-n tine animalule eu la a clasa a 10 am luat pe aceasta compunere 9 mizerabilule cicatule imputitura de om ce esti mincatear dracii

      Ștergere
    3. ba compunerea ii faina si eu am lat 10 cu aceasta compunere in clasa a 9 a si sai ia dracu pe cei care se plang

      Ștergere
  21. suupperr imi place foarte frumoasa compunerea:)

    RăspundeţiȘtergere
  22. E CHIAR INTERESANTA COMPUNEREA PENTRU CA AI FOLOSIT SI FIGURI DE STIL. Bravo imi place. PUPICI

    RăspundeţiȘtergere
  23. Bravo! Sper doar sa iau un zece. dar sigur il voi lua.

    RăspundeţiȘtergere
  24. super
    imi place foarte mult
    sper sa iau un 10 mare si frumos cu ajutorul vostru

    RăspundeţiȘtergere
  25. bv e prea misto compunerea...sper sa iau un 10 mare...iubesc sitelu asta..ms mult succes in continuare..:d

    RăspundeţiȘtergere
  26. ARE CUVINTE GRELE DAR SPER SA IAU UN 10 IN CATALOG :)

    RăspundeţiȘtergere
  27. e lunga are ceva a parte da nu pot s-o prezit in fata clasei asa ca nu nu-mi place.....................

    RăspundeţiȘtergere
  28. e sper compunerea pentru cei care stiu sa pretuiasca toamna

    RăspundeţiȘtergere
  29. este foarte frumoasa, dar am sa incerc sa fac eu una.

    RăspundeţiȘtergere
  30. este o compunere foarte frumoasa <3

    RăspundeţiȘtergere
  31. misto...sper sa i-au zece ma bazez pe autor

    RăspundeţiȘtergere
  32. pentru asta am nevoie pentru teza
    sper ca ma va ajuta

    RăspundeţiȘtergere
  33. e reusita shi are multe figuri de stil

    RăspundeţiȘtergere
  34. ms ms ms cine o fi scris-o merita ceva ce nu exista:*

    RăspundeţiȘtergere
  35. ms am luat nota 10 cand am prezentat compuneraea in fata clasei ms si spor in continuare !!!

    RăspundeţiȘtergere
  36. nustiu daca o sa fie buna pentru olimpiada , dar ea este frumoasa! :*

    RăspundeţiȘtergere
  37. Superba compunerea prosti aia care spun ca ii urata/scurta /lunga.Ba frate da tio da asa gratis, nu iti cere bani si tu comentezi cai prea scurta!!
    :))

    RăspundeţiȘtergere
  38. super com[unerea.draga si frumoasa compunere, cinste cui te-a scris!

    RăspundeţiȘtergere
  39. buna compunere nu ca altele :))

    RăspundeţiȘtergere
  40. Bai prof o sa zica de unde am avut inspiratie. ...!!!!ce spunem netull!!!

    RăspundeţiȘtergere
  41. super, mi-a placut foarte mult ......citind, m-am simtit in povesti !!

    RăspundeţiȘtergere
  42. Are doua-trei clisee....
    E o compunere foarte frumoasa
    Nota 10 :))

    RăspundeţiȘtergere
  43. Felicitari! E superba compunerea.

    RăspundeţiȘtergere
  44. ESTE FOARTE FRUMOASA SPER SA IAU UN 10. IMI PLAACE CA NU AI FOLOSIT PERFECTUL SIMPLU SI IMI PLACE CA AI FOLOSIT FIGURILE DE STIL ESTE SUPE SI CONTINUA TOT ASA.SI CEI CARE SPUN CA E URAT SUNT NISTE BOI IDIOTI
    PUPICI SCRIITOAREI

    RăspundeţiȘtergere
  45. Interesanta compunere, ofera niste idei foarte frumoase

    RăspundeţiȘtergere
  46. ssssssssssuuuuuuuuuuppppppppppeeeeeeeeeerrrrrrrrrrr !!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  47. suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrcompunere

    RăspundeţiȘtergere
  48. super!Daca se putea,doamna de romana mi-ar pune nota 99999!

    RăspundeţiȘtergere
  49. Foarte frumoasa....sper sa ma ajute....si sa iau un 10:)

    RăspundeţiȘtergere
  50. O compunere frumoasa .Asta da descriere de nota 10.

    RăspundeţiȘtergere
  51. Prima strofa nu coincide cu titlul dar este ffff frumoasa compunerea.

    RăspundeţiȘtergere
  52. boi rag... e in fine e o compunere imens de frumoasa frumusetea ei inconjoara imensitatea cerului super am luat 10

    RăspundeţiȘtergere
  53. Răspunsuri
    1. compunerea are un continut foarte frumos , are niste expresii cu continut literar .

      Ștergere
  54. Merci de autor !Am mai infrumusetato eu putin in caiet :D

    RăspundeţiȘtergere
  55. Este o compunere de nota 10. Sunt clasa a 8 a si dupa mine este o compunere reusita.are figuri de stil de toate.Tot ce ii trebuie unei compuneri.Pwp Pa Pa ;*

    RăspundeţiȘtergere
  56. Este o compunere de nota 10. Sunt clasa a 8 a si dupa mine este o compunere reusita.are figuri de stil de toate.Tot ce ii trebuie unei compuneri.Pwp Pa Pa ;*

    RăspundeţiȘtergere
  57. bagameasi pula in compuneraea mati hai acu marcheazama ca spam sami sugi pula de handicapat

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. we ai dreptate vin si eu sa ne bagam pula in asta care o scris compunerea sal ia dracu

      Ștergere
  58. i bun poate iau un zece mersi

    RăspundeţiȘtergere
  59. mersiiiii supeeeerrr bbbbbbbbaaaaaaaaaaaaaaffffffftttttttttaaaaaaaaaaaaaaaaa

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am luat 111111111111111111111100000000000000000000000000000000000000000000000

      Ștergere
  60. eu am mai pus de la mine ptr ca incheierea o fost lunga am luat 111110000000
    LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

    RăspundeţiȘtergere
  61. Multumesc pentru compunere!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  62. super tare;m luat 10 la romana;)

    RăspundeţiȘtergere
  63. KOOOL am luat 10 pt aceasta compunere

    RăspundeţiȘtergere
  64. Este foarte buna compunerea si ff. frumoasa imi place

    RăspundeţiȘtergere
  65. E frumoasa compunerea.Dar nu trebuie sa o copiati pe toata mai schimbati ceva,pentru ca la test nu aveti de unde lua.Pentru incepatori e foare bine sa copie pentru ca isi va imbogatii cunostintele cu expresii noi

    RăspundeţiȘtergere
  66. MAMA cate litere:))) Ma Oameni buni nati auzit si voi de compuneri scurte:)))

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E destul de scurta... N-ai citit o carte la viata taa?

      Ștergere
  67. multumesc pentru comentariu

    RăspundeţiȘtergere
  68. Nu mai luati compuneri de pe site-uri :) .
    Este un sfat bun , pentru ca la examen nu o sa stiti sa scrieti nici macar o compunere asa ca *poker face*
    E doar un sfat, si trebuie tratat ca atare .
    Eu sunt clasa a 7 si aceasta compunere pare facuta de altcineva , nici decum de un elev.
    Si logic ca profa' isi va da seama ca e de pe net .
    Deci mai bine scriu ce stiu , decat sa copiez de aici si sa imi mai puna si vrun 2 ..
    Ciuuu's .

    RăspundeţiȘtergere

Dacă ți-a plăcut compunerea pe care ai citit-o lasă un mesaj. Poți lăsa un mesaj chiar dacă nu ți-a plăcut compunerea ...

Cele mai bune compuneri pentru şcoală