Compunere toamna în pădure

O compunere descriptivă despre o seară de toamnă în mijlocul pădurii. Compunerea cu titlul "Toamna în pădure" urmărește să surprindă trăirile pădurii și să sublinieze zbaterea ei într-o atmosferă dură de toamnă tărzie.

Pădurea într-o noapte de toamnă târzie
E toamnă, iar ziua din ce în ce mai scurtă a ajuns la final. Soarele a apus supărat, alungat de nori groși, aproape negri. Seara se așează cu greutate peste pădurea amorțită. Doar mândra lună, la ora aceasta un contur palid gălbui, mai păstrează o doză de optimism. Prea slabă pentru a împrăștia căldură, se mulțumește să lumineze ca o lampă de veghe întunericul dens din pădure. Frigul împresoară copacii și-i strânge cu putere ca-n niște chingi. Trunchiurile arborilor, aproape înghețate, se resimt și scrâșnesc, de parcă ar fi niște fălci încleștate. La nivelul solului, un vâjâit prelung bântuie precum o fantomă, urmat de un vânt rece de toamnă târzie. Un maldăr de frunze uscate se lasă în voia sorții și este împrăștiat în toate părțile, ca niște fulgi de zăpadă. În întunericul pădurii, frunzele arată precum niște umbre care plutesc în mijlocul unei mări agitate.
Codrul format din copaci bătrâni, unii seculari, este obișnuit cu o astfel de vreme. A văzut el în ani ce au trecut lucruri și mai grozave. Cei mai tineri însă sunt impresionați de vuietul nopții de toamnă. Se îndoie în stânga și-n dreapta, iar în mișcare scot zgomote asemănătoare unor gemete. Crengile acestora, verzi și elastice, nu se pot opune vântului dur. Se zbat și suspină neîncetat a pustiu. Atmosfera generală este una de jale, iar tristețea pădurii este resimțită de întrega natură.

Un moment scurt de acalmie se instalează în mijlocul pădurii. Vântul s-a retras în cotloanele știute doar de el. Odată cu el și frigul pătrunzător s-a domolit. Preț de câteva clipe o liniște profundă se așterne peste pădurea ruginie. Niciun sunet nu sparge întunericul nopții. Obosită, pădurea se odihnește în tăcere, ca un rănit întors recent de pe un câmp de luptă. Apoi, dintr-o dată, vântul reapare. Mai nervos decât înainte, suflă supărat răceală peste codrul încă înțepenit. Sleit de putere, codrul se-ndoaie, semn că vântu-l biruie cu ușurință. Puținele frunze din copaci sunt smulse cu ură și sunt îndepărtate ca niște veșminte rupte. Scenariul se repetă până în zori, când vremea rea se retrage, făcând loc razelor de soare timide.

Dimineața găsește codrul fără vlagă, dar bucuros că a făcut față unei nopți dure de toamnă târzie. Ca un om cu părul răvășit, pădurea pare buimacă, dar în cele din urmă adoarme mângâiată discret de razele slabe ale soarelui de toamnă. Singurul treaz este foșnetul frunzelor din pădure, care își plimba pașii peste pământul înghețat.

57 de comentarii:

  1. E foarte frumoasa compunerea. Eu am de facut una despre padurea in fiecare anotimp si sigur o sa iau de aici despre toamn.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi și

      http://compunerevara.blogspot.com/2012/02/compunere-descriptiva-padure-ploaie.html

      http://compunerepentruscoala.blogspot.com/2011/05/compunere-despre-padure.html

      Ștergere
    2. Multumesc mult! Mi-au fost foarte de folos. Acum o sa incerc sa le leg intre ele.

      Ștergere
    3. mia fost defolos aceasta com punere la tema de romana si am luat 10

      Ștergere
    4. multumesc e tare ii dau nota 8

      Ștergere
    5. Anonim 21 februarie 2013 11-20 multumesc iti dau un 10 cu felicitari

      Ștergere
    6. este minunata! doar ca as fi vrut sa fie despre inceputul toamnei si sa nu fie la apus

      Ștergere
  2. Foarte tare compunerea .. multumesc f moolt chiar mi-a fost de folos ..pt ca am luat si un 10 pe ea .. multumesc inca odata

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte frumoasa, dar are greseli gramaticale. E de 9

      Ștergere
    2. foarte faina sigur iau 10

      Ștergere
  3. e foarte interesanta aceasata compunere si vreau sa v-o recomand si voua

    RăspundeţiȘtergere
  4. foarte frumoasa compunerea, cred ca o sa iau 10 ! :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu as vrea una cu cuv derivate si compuse plzz

      Ștergere
  5. compunerea e super. dar. nu cred ca e bine de prezentat la scoala. deoarece. e prea originala ...

    RăspundeţiȘtergere
  6. ms maine o prezint sigur iau zece tare compunerea

    RăspundeţiȘtergere
  7. suuper compunere.....sigur iau 10

    RăspundeţiȘtergere
  8. Draguta compunerea.Si eu am de facut ceva asemanator si ma voi inspira si de aici :D

    RăspundeţiȘtergere
  9. buna comupuner am luat 10

    RăspundeţiȘtergere
  10. Foare frumoasa !! iti trimite si o stare de nostalgine!!

    RăspundeţiȘtergere
  11. este una dintre care am citit-o cu plãcere wi mam folosit de ia la o lukrare mare va multumesk mult

    RăspundeţiȘtergere
  12. foarte frumos. o sa ma ajute la o compunere.






    RăspundeţiȘtergere
  13. mistoo am luat 10 iti urez mult succes si celor care o vor mai citi::)) da-o mai departe...

    RăspundeţiȘtergere
  14. foarte tare compunerea este compozitie extraorinara...!

    RăspundeţiȘtergere
  15. misto compunere dar nu e chiar ceea ce imi trebuie mie

    RăspundeţiȘtergere
  16. e tare mai as vrea si eu sa am asemene idei de compunere,si ale mele-s bune dar nici chiar asa.

    RăspundeţiȘtergere
  17. foate frumoasa compunere eu iti dau 10 ca si mie mi-a dat tot 10

    RăspundeţiȘtergere
  18. Foarte Buna COMPUNEREA . Felicitari..si multa bafta in facerea altor compuneri .

    RăspundeţiȘtergere
  19. A fost cea mai frumoasa compunere pe care am citit o in viata mea ii dau nota 10

    RăspundeţiȘtergere
  20. Răspunsuri
    1. classs eau 10 e super ai talent scumpo

      Ștergere
  21. E foarte frumoasa sper ca o sa ia un 10 pe i-a maine la scoala . Mersi frumos!

    RăspundeţiȘtergere
  22. E foarte frumoasa compunerea...si abia astept sa vad ce nota iau pe ea...Dar vreau sa va intreb daca va place One Direction?

    RăspundeţiȘtergere
  23. e foarte frumoasa compunere nu e nici prea mica dar nici prea mare

    RăspundeţiȘtergere
  24. e foarte frumoasa compunere nu e nici prea mica dar nici prea mare

    RăspundeţiȘtergere
  25. frumoasa as putea sa o iau de aici dar am colegi paraciosi

    RăspundeţiȘtergere
  26. Răspunsuri
    1. Da, dar este foarte frumoasă compunerea <3 <3

      Ștergere
  27. plina de expresi foarte frumoase

    RăspundeţiȘtergere
  28. e super am luat 10!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  29. Ce compunere urata !!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  30. Mi-a plakut foarte mult compunerea si sper sa iau 10!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  31. m-a ajutat compunerea multumesc mult.

    RăspundeţiȘtergere
  32. minunata aceasta compunere dar si foarte mult de scris dar chiar merita!!

    RăspundeţiȘtergere
  33. minunata aceasta compunere dar si foarte mult de scris dar chiar merita!!

    RăspundeţiȘtergere
  34. keybsaa e la un pula , ne pasa se destorneur pizda voastra e pula eau aj h skk

    RăspundeţiȘtergere
  35. nu este chiar ceea ce aveam nevoie dar este bunicica si ma ajuta putin multumesc si brevo celui sau celeia ce a scriso

    RăspundeţiȘtergere

Dacă ți-a plăcut compunerea pe care ai citit-o lasă un mesaj. Poți lăsa un mesaj chiar dacă nu ți-a plăcut compunerea ...

Cele mai bune compuneri pentru şcoală